Boek gaat dicht

 


Heftige weken

Toch nog een nieuwe blog folks en dit wordt zeker de laatste. Laatste maand zijn er hier veel ontwikkelingen geweest op medisch gebied. Allerlei onderzoeken en tegelijkertijd ook een snel afnemende gezondheid. De puf is er nu helemaal uit om nog welk traject ook in te slaan.

 

Mooi geweest

Dat betekent dat ik het euthanasietraject in ga en naar verwachting zal ergens half september de stekker er voorgoed uit gaan. Ik heb daar vrede mee en maak de kwestie niet groter dan nodig. Niet gehinderd door religieuze of spirituele kwesties is het voor mij simpel: ik ben er / ik was er. Zoals vele miljarden mensen voor mij dat deden en hopelijk ook miljarden na mij. Voor mijn nabestaanden (die me vierkant steunen) ligt het besluit natuurlijk anders, emotioneler. Zij verliezen een vader, neef of vriend. Iets waarmee zij moeten dealen. Sommigen zagen 'm vast al aankomen. De mooie foto's met familie en vrienden plaatste ik natuurlijk niet voor niets.

 

Kaarten geschud

Hoe zat het ook alweer met de halfvolle glazen? In de 10 eerdere blogs zag je mijn positieve inzet en gevechten die ik samen met mijn omgeving en de medisch specialisten aan ging. Ik zag steeds weer kansen. KNO arts en oncoloog/radiotherapeut dan ook veel dank voor alle inzet. Sinds een paar weken liggen de kaarten anders, is de strijdlust eruit en heb ik besloten om nog een paar toffe weken te hebben. Niets moet meer en dΓ‘t geeft een rust zeg.Er komt nog een groot Uitzwaai Feest, een omgekeerde afscheidsceremonie met hopelijk vette, nietsontziende speeches en veel muziek. Helaas kan ik jullie niet allemaal uitnodigen, de tent is gewoon al barstensvol. 


Vriendschappen

Wel hecht ik er veel waarde aan te zeggen dat ik erg van het fenomeen Facebook heb genoten, en daarmee ook van jullie vriendschappen. Van de stukjes die ik schreef en jullie reacties daarop, van jullie stukjes. Kortom, dit was sowieso al een feestje, net als mijn leven dat was. Ik heb categorisch mijn uitgebreide bucketlist kunnen afwerken en kijk terug op een tof, rijk (met zoon en dochter) en dynamisch leven. Never a dull moment.

Ik blijf nog wel even doorschrijven hoor, tussen alle bezoekjes thuis door (en dat zijn er ontieglijk veel). Reageren op dit blog: erg graag..! Schrijf je wel even je naam erbij, anders weet ik natuurlijk nooit wie er reageerde.


Reacties

  1. πŸ˜₯😒😭, zal je zeker missen Bert, maar het was zeer duidelijk, maar leuk is anders ; Odin Duin voelt zich héél verdrietig nu, maak er nog wat van vader, iniedergeval, proberen...??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Bert.. Ben er een beetje stil van. Je bent gelukkig wel iemand die het meeste uit het leven heeft gehaald. Maak nog maar een paar mooie herinneringen met je kinderen en kleinkinderen. ♡ Lieve groet Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Claudia Boekhout19 juli 2023 om 12:55

    Bert, ik heb jou en je dochter leren kennen in het ziekenhuis. De man van mijn nicht lag bij jou op de kamer. Ik heb toen zitten kletsen met Dieuwke. We hebben via Facebook contact gehouden, en ik heb alles meegekregen via haar. Ik vind dit een moedig besluit van je, en wil je alle kracht en sterkte wensen, dat het een mooie overgang mag worden. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeetje bert schrik ervan veel sterkte en maak er nog voor de rest mooie dagen van cor
    bot

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je waardevolle vriendschap ❤️❤️ in een tijd dat voor mij altijd in mijn herinnering blijft

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, dat is heftig Bert. Ik wens jou en je naasten nog een paar kei goede, mooie weken! Liefs en heel veel sterkte Carolien πŸ™❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Bert, wij kennen elkaar niet persoonlijk maar door de verhalen van Dieuwertje en je Facebookpagina heb ik een kijkje in je leven en persoonlijkheid gekregen! Ik hou van je posts, teksten, meningen enz.
    Fijn dat je regie kunt pakken en mooie afscheidsplannen hebt. Die zijn je meer dan gegund en zullen je nabestaanden straks tot troost zijn. Bewaar je energie voor die mooie momenten. Het gaat je goed. Nu nog Friesland, straks overal en ergens! Daaag, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Bert de laaste bladzijden zijn aangebroken , je gaat ons en de Rest nu echt verlaten, maar the Show must go on zoals Freddy zong.

    Whatever happens, I'll leave it all to chance
    Another heartache, another failed romance, on and on
    Does anybody know what we are living for?
    I guess I'm learning
    I must be warmer now
    I'll soon be turning, round the corner now
    Outside the dawn is breaking
    But inside in the dark I'm aching to be free

    The show must go on
    The show must go on
    Inside my heart is breaking
    My makeup may be flaking
    But my smile, still, stays on

    Voor mij blijft de herinering aan onze muzikale reisen , die ik maar in twee liedjes kan samen vatten https://youtu.be/wkKGS2CBQ5o en https://youtu.be/uzCh3USpQJA
    Op naar het jou eindfeest en ben blij dat ik daarbij mag zijn

    Iddo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Bert een lieve groet van de dochter van Janny van Brouwershaven; Jolijn de Vries.
    Bedankt voor jou altijd vrolijke kop, gezang/gitaar wat mij nog bij staat maar vooral in je schrijven op Facebook humor, positiviteit en ruimte voor elk ander! Bedankt het ga je goed! πŸ˜™πŸ₯²

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bert sterkte ik ben er stil van

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bert, we hebben elkaar tijdens een van de laatste Marc feestjes voorafgaand aan covid opnieuw leren kennen bij de mooie en eh… toch ook enigzins valse klanken van mijn nieuwe dobro, en het was altijd mijn plan om je ooit, als ik eindelijk zelf weer eens beter was, voor te stellen dat nog eens te herhalen. En dingen die je voor je uitschuift… Die vallen over de rand. Zoals ik uit al je berichten lees is dat voor jou in ieder geval nooit een optie geweest, en dat bewonder ik zeer. Ik wens je een een hele mooie zomer toe met je al je naasten. Dagdag, Martine Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aldoor in mijn gedachten Bert! Kaarsje brand en zal altijd branden als ik thuis ben! Weet niet of ik er op het feest bij zal zijn. Wellicht kies ik voor dat koppie thee bij jou thuis! Ik laat het je weten. Heel veel liefs, Ellen Harkema

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Bert, veel contact hebben wij niet.
    Heel af en toe zien of spreken. Een zeefdruk heb ik jou gegeven van H Brood, ik hoop dat deze nog ergens door je woonkamer vliegt.
    Jij zou mij leren balkenbrij maken, deze afspraak belde jij af vanuit de ambulance.
    Hierop besloot ik deze zelf te maken zonder enige kennis van.
    Toen jij eenmaal weer thuis was vanuit het ziekenhuis hebben we deze samen geprobeerd.
    Het knapte onze muil uit zo zout, had ook mijn oude Egmond gitaar mee waar jij nog geluid uit wist te halen. Muziek daar lag onze klik al hebben wij totaal verschillende smaken.
    Ik herinner mij een zomerdag in onze tuin waar jij verbaasd was van het mooie geluid wat er uit onze bluetooth speaker kwam, dat paste jou ook wel. Ook herinner ik mij een verzoek tot het maken van een verjaardag groet op video, hier hebben Moos en mijn persoontje veel plezier aan beleefd. We verschillen behoorlijk in opvattingen maar altijd daar was er wederzijds respect. Respect heb ik ook voor hoe jij dealt met deze zware omstandigheden.
    Je brengt hier zoveel kracht en standvastigheid mee over dat mij woorden te kort schieten.
    En nu ga jij je laatste levensfase in….. man man. Wie weet komen wij elkaar ooit weer eens tegen en dan gaan we gewoon op de oude voet verder.
    Moos en ik wensen jou en je naasten mooi aards vergaan, Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mieke de Beer-Koomen19 juli 2023 om 14:57

    Stil. Waar ik meestal ook van de woorden ben, heb ik ze nu even niet. Behalve dat ik je altijd lees met groot plezier en je enorm bewonder om je moed. Ik kauw nog wel op wat nieuwe woorden. Geniet van het niets meer moeten Bert. X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Reacties
    1. Lieve papa van Dieuw en Jitse, ik werd op de hoogte gebracht door Dieuwertje deze week. Wat een ontzettend verdrietig nieuws!! En wat mooi dat u op deze manier nog afscheid neemt van al uw dierbare!! Ik heb mooie herinneringen aan de logeerpartijtjes bij Dieuwertje thuis. Altijd gezellig en met een hoop muziek. Ook al ben ik hier zelf niet mee opgegroeid, het was altijd een feestje!! Geniet van alle dierbare om uw heen de komende tijd en ik hoop dat het een mooi afscheid wordt voor jullie. Ik denk aan jullie. Dikke knuffel Jennifer

      Verwijderen
  16. Heftig, maar groot respect voor je beslissing; sterkte vanuit GΓΆteborg, als ik weer thuis ben wil ik je graag nog bezoeken, dus tot gauw,
    Liefs,
    Onno

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Winnifred van Eck19 juli 2023 om 16:54

    Lieve Bert, na onze Deo- tijd heb ik je nooit meer gezien, alleen via facebook gesproken.
    Ik wens je nog een paar heel mooie weken met familie en allen die je dierbaar zijn.
    Fijn dat je zelf de regie kan nemen.
    Een mooi afscheid gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Bert, ik ken je niet persoonlijk, maar heb toch het gevoel je een beetje te kennen door je leuke posts op Facebook in de blauwe reiger. Altijd scherpe analyses, soms een goede discussie opzetten en veel humor. Fijn dat je er vrede mee hebt. En ik ga natuurlijk je laatste stukkies lezen. Sterkte met alles. Het zal ondanks je positiviteit toch gewoon ook klote zijn. Dag Bert! Els Weijers

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Bert, wat een heftig bericht is dit. Ik heb je leren kennen door Frans Marjan en Ria.. en later onze gezamenlijke vriend Frans.
    Ik ken je als een bijzonder mooi mens. Ook ik kan erg van je verhalen en muziek genieten. Ik hoop je voor september nog te zien, en je een knuffel te brengenL als dat mag πŸ˜‰ Lieve groet Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 🩷🩷🩷

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Bert, wat een moedige keus na zo'n mooi en muzikaal leven, waar ik maar een glimpje van heb mee gekregen. Ik ben blij dat we elkaar ooit eens zijn tegen gekomen en elkaar op Facebook en soms live hebben gevolgd....
    Jet Vos

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie man, mooie folkmuziek, mooie herinneringen aan de avonden toen een slaggitaar nog mocht met Grolsch: hè knows hè knows. Wij weten het nog wat langer totdat....mooie man ben je, Bert! Lplay on a little longer, veel liefs, Carl.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Inderdaad. Je gaf het al aan. In vele opzichten een geestverwant. Ik had je graag persoonlijk leren kennen, maar je laatste toernee zal wel druk bezet zijn. Ik wens je een goede reis naar The Other Side en als er zoiets als een hiernamaals is (komt er dan nooit een eind aan?), Dan zoeken we elkaar op enig moment gewoon op. Het ga je goed! En geniet nog van de tijd, die je rest...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Peter van den Brink19 juli 2023 om 22:55

    Hoi Bert. Hoe klote dit nieuws ook is. Is het goed om te horen dat je hier zelf vrede mee hebt. Ik hoop dat je de laaste tijd door kan brengen zoals jij dat wilt. En waar je geest straks ook mag zijn. Ook daar zal je niet onopgemerkt blijven. Geef je laatste tijd aan je dierbaren. ... Liefs. Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Bert,
    wat schrik ik hier van.
    Weer een klasgenoot, al zat jij op de Anna, en ik op de Josefschool. Je was ook op de schoolreunie, waar ik je ook nog heb gesproken.
    Ik dacht meteen aan onze Dansles bij Verbiest, waar ik met jou mocht afdansen.
    Ook dacht ik aan Elckerlyk, jeugdcentrum, waar ik in het bestuur zat, en wij toen voor de EERSTE keer het Kippenbillenstrandparty hebben georganiseerd in Oosterleek, en je vader daar ons bij assisteerde, bij de KIP BBQ. Nu wonen we vlak bij elkaar in het mooie dorp Hoogkarspel. Heel veel sterke Bert met alles. Groetjes Emmie Homan Obdam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje Bert, ja, snap het. Het vechten zat, geen uitzicht meer, dan dit besluit.
    Heb mooie tijden met je gehad, samen begonnen in Buskers. En door jou en Robert begonnen met muziek, na accordeon les als kind zijnde.
    Kan jij ook niet wat? Vroeg je op de medemblikker romantische markt, op een zaterdagmiddag.
    Ja, vroeger accordeonles gehad.....
    Nu ..... vanalles gedaan gehad, en nog ter hand neem, de accordeon, tinwistle,gitaar,dwarsfluit,mandoline,piano,bohdran, zelfs de contrabas van Jan ging mijn huis in, toen hij een nieuwe kocht,dus,...... bedankt. Ook voor je enthousiasme in de muziek.
    En nog voor die ene keer. Waar je plotsklaps met de hals van je gitaar omdraaide op de maat van de muziek, en m'n dwarsfluit van m'n mond afsloeg hahaha. Mooie tijd gehad.en je interview in petten voor tv nh. Zal ik ook niet vergeten.
    Ons onverwachtte telefoon gesprek, na jaren. Spelen in wijk aan zee, met als beloning. Een maaltijd met z'n allen, rode kool. Aardappelpuree en een.of andere gebakken vis.en the booreiland op tegel, was je toch ook bij? Dat weet ik niet met zo zeker. Maar.... je zal nooit vergeten worden.
    Nogmaals bedankt voor alles, en wens je kracht en steun en nog een.mooie en warme tijd. Met mooie mensen om je heen. Groet van Ella. We'll meet again, don't know when. Don't know where.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Booreiland op tegel? Haha boozyband op texel Bedoelde ik

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Bert,
    We hebben een deel van ons leven samen doorgebracht. Mooie herinneringen er aan overgehouden en natuurlijk ook soms verdrietige. Zo is het leven nu eenmaal.
    We hebben samen 2 lieve kinderen, een schoondochter en 3 prachtige kleinzonen gekregen.
    Ik zal er samen met Ed altijd voor ze zijn. Liefs Myr
    Dank

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Stoer besluit...geniet,voor dat je gaat, nog volop van en met de mensen die je lief hebt en die veel voor je betekenen. Jij hebt je footprints gezet op deze aardkloot en zij die jou kennen of gekend hebben vergeten je nooit. En dan straks maar afwachten of er toch niet iets is na je vermoedelijk einde. Misschien is dat weer het begin van iets heel nieuws! Zo niet ,geniet dan dit laatste stuk nog maar optimaal en kijk terug op een rijk social leven. Leuk dat je er was. Goeie reis Bert! Kus Martine krantz

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Bert!
    Bedankt voor wie je bent en straks was. Ondanks onze ideologische verschillen denken en doen we veel hetzelfde. Onze omgeving merkt dat in daden. DiscussiΓ«ren over standpunten heeft niet zoveel zin. We hebben er goed over nagedacht en onze punten gemaakt. Toch kunnen we goed samen door één deur. Fysiek slechts de keren dat je optrad met Bert… en de rest. Op Facebook veel vaker. Daarom is dit een mooi medium. Daardoor voel ik me verbonden met je. En als die verbinding wegvalt, is dat niet leuk. De nuchtere kijk op leven en dood delen we. Wij geloven in het hiernumaals. Voor wat dat betreft heb je er veel uitgehaald. Je bent er geweest!
    Ik hoop dat je de wereld nog even versteld doet staan en dat er toch nog veel berichten volgen.
    Tot lezens en ziens,
    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Bert, Hier zijn wij even stil van. Wat hebben we genoten om met jou in het Hazeskoor gezongen te hebben. Je mooie muziek vooral MALLE BABBE van Rob de Nijs, dat blijft ons altijd bij zoals jij dat zong. Lieve groet Arrie en Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goh, Bert.. ik ben er toch even stil van. Heel veel respect voor jouw keuze. Ik wens je alle goeds en veel sterkte en mooie momenten deze laatste weken.
    Bedankt voor de mooie momenten en gesprekken die we hadden.
    Dikke knuffel van je oude buurtjes van de Scherper 1, Jaimy, Beau, Neal, Mike en Jill.πŸ’–πŸ™πŸ»

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leonie Pfeiffer20 juli 2023 om 13:19

    Heftig Bert, vooral voor je zoon en dochter die hun vader gaan missen. Maar wat een dapper en moedig besluit van je. Ik wens je nog fijne weken waarin jullie mooie herinneringen kunnen ophalen. Sterkte en veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve bert,
    Mooie eigenzinnige man
    Wat een slecht nieuws is dit.
    Maar wat ga je er toch weer op je bert manier mee om respect daarvoor.
    Ik wil je bedanken voor een periode in mijn leven die muziek heet en waar ik met jou en nog een aantal andere zeer van genoten heb mijn dank voor alle gezellige uren. Xxx
    Liefs melanie wijers

    Als een mooi leven te zwaar wordt om te tillen.
    Is het leven vleugels geven een respectvolle keuze.
    Als je uitvliegt wens ik je een goede reis .

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve neef Bert wat ontzettend heftig om dit te lezen, mijn gedachten gaan naar je uit,uit wat ik heb gelezen ben je een geliefd en bijzonder mens.Wens je met je dierbaren de tijd die er nog is een goede tijd. Hartelijke groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Bert,
    Wat een heftig bericht is dit, ik ben er stil van. Je hebt zo gestreden en uit het leven gehaald wat mogelijk was. Je kwam op ons nieuw opgericht koor de Wilde Haver als dirigent en zo heb ik je leren kennen het repertoire zingen we nog steeds en zo ben je nog een beetje bij ons. Geniet nog van de tijd die komen gaat met al je dierbare en een mooi uitzwaaien feest zodat iedereen op jouw wijze afscheid van je kan nemen. Je laat een leegte achter maar de herinneringen blijven.
    Lieve groet en sterkte de komende tijd, Jacintha.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeetje Bert, ik heb je al een tijd niet gezien of gesproken maar wat hebben we mooie jaren in de muziek gehad. Stoer zoals je dit aanpakt. Ik wil je sowieso bedanken voor je toewijding en je persoonlijkheid, never a dull moment idd. Zoen! Don Smits.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Iieve Bert, ga ja nu ook nog alles beantwoorden?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Bert, wat een heftig bericht maar bewondering voor je besluit ! Veel te lang hebben wij elkaar niet gezien ( laatste keer ritje ziekenhuis naar huis) Je was een hele fijne buurman op de Scherper ,de kopjes koffie ,gezellige avondjes in de achtertuin met je vader Dieuwertje en jitse, de knip momenten het koor en de gitaarlessen aan Erwin met het optreden op ons feest zijn zo een paar leuke herinneringen waar ik graag aan terug denk ! Bert goede laatste reis

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik was het niet altijd eens met je opvattingen en meningen Bert, maar dat mag. Heb respect voor je moedige besluit, maar weet uit ervaring in mijn eigen omgeving (Frans) dat een mens vaak tot het gaatje moet gaan om zo'n beslissing te nemen. Jij hebt dat gaatje nu bereikt. Ik gun je een mooi afscheid en een vredige overgang. Warme groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dag grote neef ,

    Wat een heftig bericht . Hoewel we al heel veel wat jaren geen contact meer met elkaar hebben gehad, zijn er zeker nog mooie herinneringen: de fantastische bollenraaptijd in Venhuizen aan de Burgemeester Honijkstraat 27 .
    Ik vond het altijd heel gezellig als je daar op bezoek kwam bij je ma en pa . Samen spelletjes doen , want je was een echte spelletjesmaniak .
    Ook herinner ik me nog een uitstapje met mijn pa ( jouw ome Henk ) en neef Erik naar voormalig vliegveld Twente om vliegtuigen te spotten .
    Ook de feestjes van oma Filart niet te vergeten : bowlen bij restaurant Golbach in Hengelo en daarna lekker samen eten ( oa appelmoes met een kers erop )
    Lieve Bert , uit de gemaakte opmerkingen heb ik de indruk dat je heel wat van je leven hebt gemaakt . Ik respecteer je genomen besluit en kan het me heel goed voorstellen dat je deze beslissing genomen hebt . Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt met al degenen die je lief zijn .
    Heel veel liefs , je kleine nichie .

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Bert, ondanks dat het er een beetje aan zat te komen schrok ik erg van je bericht.
    We hebben elkaar leren kennen op het Hazeskoor. Ik kwam er in 2005 op samen met m'n zus en zwager.
    Je hebt het voor elkaar gekregen dat we teksten uit ons hoofd kenden en ook dat we bij Claudia de Breij in het programma waren. Hoe het programma heette weet ik niet meer. Je was soms best streng hoor, dan mochten we geen neut nemen in de pauze, want dan werden we druk en bakten er niks van. Dat was een wijs besluit!
    Het is een eer om jou te kennen,
    Een warme groet van mij.
    Liefs Yoreen 😘 😘 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve Bert. Wat enorm verdrietig dit! Ik heb je bij Wings leren kennen als een hele lieve sociale man. Voor iedereen een lieve glimlach en echte warme belangstelling. Het is gewoon niet eerlijk dat jij nou zo ziek bent! Ik wens je met je gezin en familie nog heel veel mooie momenten toe. Dikke knuffels van mijπŸ’“πŸ’žπŸ’•

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O kak, vergeet ik mijn naam..AnsjeπŸ‘†πŸ»πŸ‘†πŸ»πŸ‘†πŸ»

      Verwijderen
  44. Bert, wat een rot bericht. Ik vergeet nooit de tijd dat jij als dirigent verbonden was aan Pimp en Swingkoor Wilde Haver in Alkmaar. Jou muziek en teksten deden mij wat. Het aller eerste lied dat jij ons leerde was...Allemaal op weg naar niets. En ooh wat is deze tekst nu van toepassing.
    Ik wil je het eerste couplet meegeven van een lied van Rob de Nijs, Niet voor het laatst.
    Dus de storm en niet de stilte.
    Moet het zo zijn. Of mag het anders.
    Andersom of toch ook niet,
    Want vandaag kan ik niet rusten,
    In de stilte voor de storm, omdat het waaien is begonnen.
    Wat als later nu is.
    Je laatste reis is nu begonnen, vergeet het muntje voor de Veerman niet.
    Diny Jorritsma, Alkmaar

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel veel sterkte de komende de tijd voor jou je familie en vrienden πŸ˜’πŸ˜’πŸ˜’πŸ™πŸ™πŸ™

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Verwondering, wist niet dat je ziek was, bewondering, voor de manier waarop je met je ziekte omgaat, RESPECT voor de fijne muziek die we met jou meegemaakt hebben.
    Sailing home lieve Bert
    Anneke Groot-Dijkstra

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve respondenten. Ik dank jullie voor de mooie, lieve en hartverwarmende reacties. Mooi om de verschillende stukkies te lezen en de herinneringen die voor elk weer anders zijn. Mijn leven was meer dan de moeite waard, mede dankzij jullie. Ik ben nu eenmaal gek op mensen. Nogmaals hartstikke dank. Cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Do not stand at my grave and weep,
    I am not there, I do not sleep.
    I am a thousand winds that blow;
    I am the diamond glints on the snow.
    I am the sunlight on ripened grain;
    I am the gentle autumn's rain.
    When you awaken in the morning's hush,
    I am the swift uplifting rush
    Of quiet birds in circled flight.
    I am the soft star that shines at night.
    Do not stand at my grave and cry.
    I am not there; I did not die.

    There are no words Bert, to explain the sadness of your passing. Lucky to have met you in this life and looking forward to meeting you soon again. All the best from your beloved Ireland!! Thank you so much for everything. Domhnalll

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your nice response. But sorry Domhnall, you have to help me reminding. I met a good few nice Domhnalls over the years

      Verwijderen
  49. Hallo Bert.
    In een "ver" verleden, toen we allemaal nog jong waren, heb jij ons vaak vermaakt met jouw band "Bert en de rest" in Obdam, bij oa het jeugdwerk.
    Een hoogtepunt was het spelen op onze 12 1/2 jarige bruiloft bij het Obdammertje. Wat een avond, ik heb het er nog vaak over met onze jongens.
    Het raakt me om jouw verhaal vandaag in het nhd te lezen.
    Dank je wel voor zoveel mooie herinneringen.
    Liefs en vaarwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Joost Timmermans6 augustus 2023 om 15:10

    Wat een heftig bericht Bert. Ik zal de tijd die we met het Hazeskoor gespeeld hebben niet vergeten. Heel veel sterkte met dit besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve Bert. Het is lang geleden dat ik heb leren kennen. Jij werd dirigent van ons nieuw op te richten koor Wilde haver. We hebben een mooie tijd gehad maar jij was er ook toen Henk eruit stapte. Nu ga jij het zelfde doen en ik respecteer en begrijp je keuze. Bedankt Bert.
    Goede reis

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoi Bert, vaak aan je gedacht vandaag, ik hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad met veel lieve mensen en mooie muziek. Een lieve groet van je nichtje Judith Panders🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Fyne mooie reis toegewenst.
    Ook al kennen wij elkaar niet.
    Afscheid nemen bestaat voor my niet.
    Maar wens de nabestaanden heel veel kracht en liefde toe komende tyd.
    Goedereis mooi mens
    En tot ooit.
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hi Bert, Thanks for your note on August 3. We had met in Ria's house a few weeks ago. So sad that you are leaving us today and wish you a safe journey. All the best to you forever.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Rest in Peace Bert!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hoi Bert wat een heftig bericht zeg, wat nu weer uit jou pen komt. Ik heb met jou samen gewerkt in Rosario en hebben toch wel heel veel mensen blij gemaakt met jou gitaar muziek en mijn gezang (geloof ik). En vond jou wel een hele speciale collega lekker relaxed altijd om samen mee te werken. Deze week kreeg ik een vriendschaps verzoek van Ans Ijzendoorn. En bij een vriendin van mijn dochter waar ik op gereageerd had kreeg ik een reactie van Monique Scholten met die lange dikke zwarte haren. Zo toevallig allemaal hoe ineens Rosario om de hoek komt kijken. Maak deze weken goed gebruik van wie je nog wilt zien en eens goed afscheid te nemen maar zo te horen doe je dat met een feest met mooie muziek en een lekkere borrel!!!!! die we daar ook wel eens namen. Ik hoop dat het ondanks het afscheid geen doei of dag is, maar tot ziens met een glimlach. Goede reis mijn oude collega.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Heel veel sterkte voor familie en vrienden die om Bert heen staan
    Met vriendelijke groet
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Een folk begrip in de folkscene en een bijzonder aardige man is niet meer. Rust zacht Bert ! Martien Tijburg (Unicorn )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reageren? Graag. Met naamsvermelding, zodat ik weet wie reageert.

Populaire posts van deze blog

Stemgedoe - 10

Stemgedoe - 8