Stemgedoe - 10
Paradijs & dashboardlichtjes Ik koos deze foto niet voor niets en daarover straks meer. Dit is alweer de 10e blog en wellicht ook de laatste. De schrijfsels zouden immers bedoeld zijn om een inkijkje te krijgen in hetgeen gebeurt wanneer je stembanden wegens kanker bestraald worden, hoe ik het ervaren heb en wat filosofische kronkels daaromheen. Het was een proces van zeven vermoeiende weken die ik een maand geleden afsloot, waarbij vooral de laatste weken nogal zwaar vielen. Door de gerichte bestraling op mijn hals ontstond daar een grote open wond, kreeg ik problemen bij het slikken, was langdurig zeer vermoeid en ik sliep de klok rond. Vloeibaar voedsel was het devies en verder pijnbestrijdende pleisters met het opiumpreparaat Fentanyl dat mij nogal eens in betere sferen bracht. Die wond zit alweer twee weken dicht, fijn..! Met de opium ben ik gestopt en gebruik nog wel wat paracetamollen om een smeulend pijntje te drukken. Grazige groene weiden Inmiddels heef...