Stemgedoe - 4


Ter Leringh ende Vermaeck

Een kakelverse Stemgedoe. De vierde alweer, je wordt maar verwend beste lezer. Het was een drukke week met veel gefluister maar ik ben nog steeds verstaanbaar. Sinds vandaag is de napijn van de laser-ingreep van twee weken geleden aan het oplossen, dat werd nondeju tijd ook. Het aardige van de situatie is dat je veel visite krijgt wat ook nog eens vier bossen mooie blommen, een bak met hyacinten en verdomd interessante gesprekken oplevert. 

 

Appels & peren

Watskebeurt? Maandag stond een al een jaar geplande CT scan van de longen op de rol met daaraan een longfunctieonderzoek gekoppeld. Die scan, daarvoor krijg je een tijdelijk infuus om de benodigde contrastvloeistof in je systeem te krijgen. En sindsdien geef ik licht, ik zweer het je. 
Het longfunctieonderzoek bleek ter plekke onveranderd en de uitslag van de CT scan haalde ik net met Ria bij de longdokter op. In de vernieuwde hal van het ziekenhuis kom je trouwens een opvallend tafereel tegen. Een fruitteler heeft er zijn kisten met peren (jawel, échte conferences) en appels opportuun uitgestald. Daar mag je gratis een exemplaar van meepakken. Fijn. Hangt trouwens wel een bordje naast dat je je fruitmand verder bij zijn bedrijf in Nibbixwoud na betaling kunt aanvullen. Da's nou marktwerking in de zorg en daarover kun je ergens in de komende weken een speciaal blog tegemoet zien.
 

Duivels

Afijn, zojuist dus de uitslag van de scan en dát zou nog spannend worden, zeker in het licht van de ondernemende kankercellen op mijn stembanden. Het zal toch niet...? Uitzaaiingen, daar zit je toch niet op te wachten, dat zou nu qua bestralen immers een duivels dilemma worden. Niets van dat alles, de scan blijkt helemaal ok. Dik in orde, dus kan ik me nu richten op de zeven weken van dagelijkse bestralingen die me vanaf komende maandag te wachten staan. En dát wordt flink afzien, zo is me door de betrokken medici verzekerd. I'll keep you posted. Voorlopig kan mijn dag niet meer stuk. Ciao.

Reacties

  1. Ellen weer hier Bert! Gelukje bij een ongeluk dus! Alsnog zware tijden voor de boeg. Ik brand als altijd kaarsjes onder het motto: baat het niet dan schaadt het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh Bert....fijn je verhalen over stem gedoe weer te vinden. Heerlijk om.te lezen ondanks dat de aanleiding niet te best is. Ik miste maar 1 ding van het wegdoen van facebook en dat zij jou fijne krabbels. Ik ben blij het zo toch nog te kunnne lezen. Hebbie binnenkort tijd voor een spel. Ik ben vaak op.woensdag vrij . Eindelijk tijd voor prive belangrijke zaken zoals verliezen met backgammon ;-) tot gauw Bert warme groet Jocelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Reageren? Graag. Met naamsvermelding, zodat ik weet wie reageert.

Populaire posts van deze blog

Boek gaat dicht

Stemgedoe - 10

Stemgedoe - 8